Home / Cilt Bakımı / Calpol astım riskini artırıyor

Calpol astım riskini artırıyor

İspanyada’ki Coruna Üniversitesi’nin yaptığı araştırmada, en sık kullanılan öksürük şuruplarından Calpol’ü ayda sadece 1 kere tüketen çocuklarda astım riskinin 5 kat arttığı ortaya çıktı.

PARACETAMOL ETKİSİ
İlk altı ayda tüm dünyada bebeklerin yüzde 84′üne verilen Calpol’ü senede bir kere kullanmanın bile astım riskini yüzde 70 artırdığı belirlendi. Araştırma için 20 bin çocuğun sağlık verileri incelendi. Ayda en az 1 kere şurup içen küçük çocuklarda astım riskinin 5.4 kat daha yüksek olduğu görüldü. 12 ay içinde şurup içen 13-14 yaş grubunda ise astım riskinin yüzde 40 daha yüksek olduğu belirlendi. Şurubu 1 yaşından önce içenlerde de astım riski yüzde 60 daha yüksekti. Araştırmacılar Calpol’ün içindeki parasetamol maddesinin akciğerler ve kanda bulunan glutathione isimli kimyasalın miktarını azaltarak akciğer dokularında hasara neden olabileceğine ve astıma yol açabileceğine inanıyor.

Prof. Dr. Aykan Canberk (Farmakolog):
Doktor kontrolü gerekir
Parasetamol çocuklarda nefes darlığı, hırıltı, akciğer seslerinde anormalleşme, akciğer ödemi gibi istenmeyen yan etkiler yapabilmekte. Bu ilacın içerdiği katkı maddelerine karşı da aşırı duyarlılık sonucu alerjik reaksiyonlar gelişebilir. Bu ilacın içerdiği parasetamol ve diğer maddeler olumsuz etki yaratabilir. Ailesinde astım olanlar ve alerjik zemine bağlı astımlı çocuklarda mutlaka doktor kontrolünde kullanılmalıdır.

Kaynak : Sabah

e552e cilt bakC4B1mC4B1 p 89EKCgBk8MZdE Calpol astım riskini artırıyor

Cilt ve Saç Bakımı

About admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scroll To Top